Politik

15.4.12



kalau nak cakap pasal politik, memang sampai minggu depan pun takkan habis kan?
dan kalau ada orang cakap pasal politik, zie hanya mampu mendengar sahaja..
tapi, zie takkan terima 100%..
senang cerita, bagi zie, orang politik nie, propaganda je lebih...
dan orang yang bercakap pasal politik berlagak pandai macam dah hebat sangat pasal politik...
#FACTS!

zie ingat lagi lecturer subjek politik masa asasi dulu ada pesan,
"kalau kau orang tak faham betul-betul APA ITU POLITIK SEBENARNYA jangan lah pandai-pandai bercakap pasal politik.."
miss, i agree with your words 111%..
miss tue, zie tak kisah la.. dia pun ada PhD dalam subjek politik tue..
so, dia dah ada ilmu untuk bercakap pasal politik...

tapi, setiap negara perlukan kerajaan..
perlukan pemimpin...
TAPI! jangan pernah mimpi la kalau nak politik negara kita (zie tak nak sentuh pasal politik negara lain) nie bersih..
#FACTS!

so, bagi yang duk pong pang pong pang pasal politik tue, cuba korang fikir sedalam-dalamnya...
apa yang anda faham dengan politik sebenarnya..
kalau sekadar mengungkap kata-kata maksud politik seperti yang terdapat dalam kamus-kamus, semua orang mampu melakukannya..
so, silalah hayatinya secara betul-betul.. :)

You Might Also Like

0 comments

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.