Tepuk Dada, Tanya Hati.

30.3.13

lama merenung ruangan penulisan yang putih kosong..
lagu-lagu di playlist bersilih ganti..
sehinggalah satu lagu dimainkan...

sayang apa khabar denganmu?
di sini ku merindui kamu..
tepuk dada, tanya hati..

sayang lagi ke?
sayang tu susah nak pergi.. nak buang, tapi masih ada lagi.. nasib badan, sayang sorang-sorang je.. bertepuk sebelah tangan..

rindu ke?
rindu sangat-sangat..

marah lagi ke?
marah sebab sayang, bukan marah sebab benci.. marah sebab bimbang bukan marah tak bersebab.. tak kisah pun kalau dia berkeras nak pergi, tapi jangan la jawab dengan soalan yang bagai memerli..

dia kata kau cerca dia..
aku rindu kat dia.. aku bimbangkan dia.. bila dia cakap macam tu, aku sakit hati.. aku nak buat macam mana kalau bagi dia aku ni mencerca dia.. aku yang sakit hati.. dah la tak nak minta maaf.. kalau aku dulu, dikatanya aku ego, tak nak tengok kesilapan diri.. sekarang, apa kes?

dah tu, tak reti-reti nak berhenti sayang?
tiap-tiap hari aku minta benda tu.. biarlah yang tinggal hanya persahabatan.. tapi, 'dia' tak nak pergi.. ramai nasihat biar masa pulihkan segalanya.. tapi, kenapa amik masa lama sangat.. aku ada banyak masalah sekarang.. aku tak kuat kalau 'mereka' datang sekali gus.. datang la satu-satu :(

tepuk dada, ku tanya hati..
what i must do?
benda yang aku dah habis fikir... aku cuba selongkar dan selongkar.. dan akhirnya yang aku jumpa..
I STILL LOVE YOU AFTER WHAT YOU DID.

You Might Also Like

0 comments

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.