#23 : M Nasir - Tanya Sama Itu Hud Hud

3.7.14

Assalamualaikum wbt
Heyyo GG!

Zizie suka mesej yang disampaikan dalam lagu Tanya Sama Itu Hud Hud.

Tujuh puluh tiga pintu
Tujuh puluh tiga jalan
Yang sampai hanya satu jalan

Beribu-ribu Margasatua
Mencari raja si Muraq
Yang sampai hanya tiga puluh

Ooh... Sang Algojo
Ooh... nanti dulu

Lihat dunia dari mata burung
Atau dari dalam tempurung
Yang mana satu engkau pilih
Dalam kalut ada peraturan
Peraturan mencipta kekalutan
Di mana pula kau berdiri
Di sini


Ooh... Sang Algojo
Ooh... nanti dulu

Berikan ku kesempatan akhir ini
Untuk menyatakan kalimah/kisah sebenarnya
Berikan aku kesempatan akhir ini
Lai lai la lai la lai

"Tanya sama itu hud-hud
Lang mensilang
Kui mengsikui
Kerna dia yang terbangkan ku ke mari


Dunia sekarang, terlampau banyak benda mahu dikaitkan dengan politik. Semakin mual rasanya dan semakin sakit manusia sekarang. Lihatlah dunia dari mata burung. Bukan dari dalam tempurung.

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

11 comments

  1. Betul tu Zizie, segalanya nak dipolitikkan sampai kita terjebak secara paksa...

    ReplyDelete
  2. tanya sama itu Hud2..bestkan laju M.Nasir ni..salam 5 Ramadan Zizie

    ReplyDelete
  3. Kita juga mesti buka minda dan berlapang dada..bukan dedah dada..sejauh mana pun burung itu terbang mencari rezeki..tidak sesekali melupakan sarangnya..luas pandangannya..lumayan rezekinya..

    ReplyDelete
  4. Lagu dia yang cemane ni Zizie? Send whtsapp. Kuota ana dah habis. Takleh nak mengoogle. Huk3

    ReplyDelete
  5. betul tu, menyampah kadang2 bila bende yg tak berkaitan langsung boleh pulak dipolitikkan :/

    ReplyDelete
  6. politician tak bermata burung masalahnya :)

    ReplyDelete
  7. betul tu.... segala-galanya org politik kan sekarang ni....

    ReplyDelete
  8. bergantung pada penerimaan masing2., kecil bekas sempit la hasilnya, besar bekas luas la hasilnya

    ReplyDelete

blog ini berbentuk blog personal yang berkongsi tentang kehidupan zizie, dan beberapa informasi yang berguna untuk manusia sejagat. sebarang bahan bacaan di dalam blog ini bebas untuk ditulis semula kecuali bahan yang berunsur peribadi dan merupakan hak milik zizie. pihak zizie juga tidak bertanggungjawab terhadap komen-komen daripada para pembaca.